זה סיוט שאף אחד לא רוצה להעלות בדעתו אבל הוא מתרחש כמעט מדי יום בכל שדה תעופה בעולם – טיסה מתבטלת והנוסעים מתבקשים לשוב כלעומת שבאו או להמתין שעות ארוכות לטיסה חלופית. במקרה כזה חוק שירותי התעופה עומד לצד הנוסעים והם זכאים לתבוע את חברת התעופה לפיצוי כספי כפי שמגדיר החוק.
עשיתם כל מה שצריך, הגעתם לשדה התעופה בזמן, המתנתם לטיסה שלכם ואז קיבלתם הודעה שהיא מתעכבת עוד ועוד עד שמגיעה לכם הודעה שהטיסה בוטלה. הסיוט הזה הוא מנת חלקם של נוסעים בכל העולם כמעט מדי יום ומסיבות שונות, חלקן באשמת חברת התעופה וחלקן עכב גורמים אחרים.
המצב הזה הוא בהחלט לא נעים בלשון המעטה ונשאלת השאלה איך מקבלים פיצוי על טיסה שבוטלה. התשובה לכך היא חוק שירותי תעופה שמגדיר היטב את התנאים של הגשת תביעה נגד חברת תעופה בגלל ביטול טיסה או מקרים אפשריים אחרים.
איך מקבלים פיצוי על טיסה שבוטלה?
פיצוי על טיסה שבוטלה ניתן להגיש נגד חברת תעופה מקומית או זרה. יש כמה דרכים לעשות זאת כאשר הנוחה ביותר היא פניה לאתרים שמתמחים בכך און ליין. אתרים דוגמת אייר הלפ (AIR HELP), Flight Cash Back או Flight Refund מאפשרים לכם למלא את הפרטים של הטיסה ושל הנוסעים (אתם…) ולשלוח אליהם. הם כבר יטפלו עבורכם בכל התהליך ומול כל חברת תעופה בעולם!
הפיצוי שאתם זכאים בו על ביטול טיסה הוא נגזרת של מרחק הטיסה שבוטלה לכם על פי החישוב הבא:
- טיסה של עד 2000 ק"מ = פיצוי של 1390 ₪
- טיסה בטווח בין 2000 ק"מ ועד 4500 ק"מ = פיצוי של 2220 ₪
- טיסה שהיא מעל 4500 ק"מ = פיצוי של 3340 ₪.
אלו הפיצויים שקבועים בחוק שירותי תעופה בישראל וחברת התעופה לא יכולה להתחמק מהם.
באלו מקרים נוספים ניתן לתבוע פיצוי כספי מחברת תעופה?
יש סיטואציות נוספות שמאפשרות לקבל פיצוי מחברת תעופה על פי חוק שירותי תעופה:
- פיצוי על טיסה שהתעכבה – עיכוב בהמראה שהוא בין שעתיים ועד 5 שעות מזכה את הנוסעים בשירותי סיוע של חברת התעופה. סיוע הוא אספקה של מזון, משקה ואמצעי תקשורת למי שמעוניינים בכך. עיכוב בטיסה שהוא בין 5 שעות עד 8 שעות מאפשר לנוסע לבקש טיסה חלופית או החזר מלא על כרטיס הטיסה שלו. מעל 8 שעות עיכוב בטיסה נחשבים כבר לביטול טיסה מבחינת החוק.
- פיצוי על טיסה שפוספסה – איחור לטיסת המשך בגלל עיכוב בהמראה של הטיסה המקורית נשען על עקרונות הפיצויים שנוסע זכאי להם כמו במקרה של עיכוב או ביטול טיסה.
- פיצוי על טיסה שהוקדמה – חברות התעופה חייבות להוגיע שבועיים מראש לנוסעים שלהם אם הטיס המוקדמת. אם לא עשו זאת ונוסע מפספס את הטיסה שלו, הוא רשאי לתבוע פיצויים בדיוק כמו במקר השל ביטול טיסה.
בכל אחד מהמקרים הללו כדאי מאוד למלא טפסים אונליין באמצעות אחד מהשירותים שמתמחים בזה ולהגיש אותם לחברת התעופה בדרישת פיצויים על פי חוק.
המאמר נכתב בשיתוף עם אתר Flight Refund אשר מעניקים שירות למימוש זכויות נוסעים מול יותר מ – 300 חברות תעופה בישראל ובעולם – השירות מבוסס על הצלחה בלבד, כך שאם לא תקבלו כלום, לא תשלמו כלום.